• 1
  • 1

پذیرش بدون کنکور رشته های پزشکی و پیراپزشکی سال 1403

پذیرش بدون کنکور رشته های پزشکی و پیراپزشکی سال 1403

 

                                                  

                                          "سامانه صدای راهنما"



" مشاوره دهنده تخصصی رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی سال 1403 "


                                         

جهت اطلاع از پذیرش رشته های بدون کنکور پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی،پرستاری،مامایی،هوشبری،اتاق عمل،علوم آزمایشگاهی و کلیه رشته های پیراپزشکی سال 1403 و همچنین نحوه ورود و تحصیل در دانشگاه های پذیرنده با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید.برقراری ارتباط با شماره های داده شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و امکان برقراری ارتباط با این شماره ها با موبایل وجود ندارد.

 

                                " تماس از 8 صبح تا 12 شب"

                              "حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه"   

 جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکورپزشکی و پیراپزشکی سال 1403 به کانال تلگرام مابه آدرس sedayerahnama@ ملحق گردید. 

زمان و نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور پیراپزشکی سال 1403:دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله در رشته های پیراپزشکی اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور می کنند که شرایط پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت نیمه متمرکز انجام می پذیرد.جهت ورود به رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی لازم است که هر ساله در مرداد ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و دفترچه انتخاب رشته گروه تجربی را دانلود نموده و از قسمت رشته های نیمه متمرکز نسبت به انتخاب این رشته ها اقدام نموده و بعد از انتخاب در بازه زمانی مورد نظر از داوطلبان دعوت به مصاحبه می گردد لازم به ذکر است که از افرادی دعوت به مصاحبه می شود که دارای حداقل معدل لازم جهت دعوت به مصاحبه باشند معمولا افرادی که معدل دیپلم 15 به بالا داشته باشند به مرحله دوم که همان مصاحبه می باشد دعوت می گردد و در این مرحله مصاحبه خود را به اتمام می رسانند .سوالی که برای بسیاری از داوطلبان مطرح می گردد این است که در جلسه مصاحبه چه نوع سوالاتی مطرح می گردد که در صورت تماس با مشاوران مرکز از سوالات موجود مطلع خواهید شد .جواب نهایی پذیرفته شدگان هر ساله در دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع عموم می رسد شروع کلاس ها برای رشته های بدون کنکور پیراپزشکی هر ساله فقط یک نوبت در سال و آن هم از ابتدای بهمن ماه می باشد ولی تمامی مراحل ثبت نام و  انتخاب رشته هم زمان با ثبت نام کنکور سراسری شروع شده و داوطلبان در مرداد ماه نسبت به انتخاب این رشته ها اقدام لازم به عمل می اورند.جهت اطلاع از تمامی رشته های بدون کنکور پیراپزشکی می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب(حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه) با مشاوران ما در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از :

 

ثبت نام بدون کنکور داروسازی سال 1403

ثبت نام بدون کنکورپزشکی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور پرستاری سال 1403

ثبت نام بدون کنکور مامایی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور فیزیوتراپی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور پروتز دندان سال 1403

ثبت نام بدون کنکور علوم آزمایشگاهی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور اتاق عمل سال 1403

ثبت نام بدون کنکور رادیولوژی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور هوشبری سال 1403

ثبت نام بدون کنکور فوریت های پزشکی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور پیراپزشکی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور پروتز دندان سال 1403

ثبت نام بدون کنکور بینایی سنجی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور شنوایی سنجی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور مهندسی پزشکی سال 1403

ثبت نام بدون کنکور کاردانی علوم پزشکی سال 1403

و .......

با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 با شماره شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور)  تماس حاصل فرمایید.

 جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکورپزشکی و پیراپزشکی سال 1403 به کانال تلگرام مابه آدرس sedayerahnama@ ملحق گردید.

**************            ********************         ********************

✅ شرایط پذیرش بدون کنکور رشته های کاردانی علوم پزشکی سال 1403 :

1) دارا بودن شرايط بومي حوزه جغرافيايي تحت پوشش دانشگاه/ دانشكده علوم پزشكي برگزاركننده دوره (شامل: تولد يا محل سكونت فعلي و يا يكي از سه سال محل اخذ مدرك تحصيلي دو سال آخر دبيرستان و يكسال دوره پيش دانشگاهي براي داوطلبان نظام جديد و يا يكي از سه سال آخر دبيرستان و يا هنرستان براي داوطلبان نظام قديم. البته در ثبت نام سال 1402 تنها محل اخد دیپلم را می شد به عنوان استان بومی معرفی کرد.

2) متقاضيان تحصيل مجدد شامل دانش آموختگان مقطع كارداني، كارشناسي پيوسته، كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي ارشد، دكتري عمومي، دكتري حرفهاي و همچنين دكتراي تخصصي حق ثبتنام و شركت در اين دورهها را ندارند، مگر با پرداخت شهريه مربوطه. در ثبت نام سال 1402 فارغ التحصیلان کلیه واحدهای دانشگاهی اعم از کاردانی یا کارشناسی یا کارشناسی ارشد حق ثبت نام در این دوره ها را نداشتند.

3) دارا بودن سلامت جسماني و رواني براي تحصيل در رشته مورد علاقه بر مبناي جدول نقص عضو غيرموثر در فعاليتهاي مطلوب حرفه اي مندرج در دفترچه و جدول ذيل.

شيوه پذيرش:

پذيرش در اين كدرشته محل ها بصورت نيمه متمركز انجام مي شود و داوطلبان واجد شرايط به ميزان چند برابر ظرفيت هاي اعلام شده براي مرحله مصاحبه معرفي مي شوند. پس از اعلام نتيجه مصاحبه ، اسامي پذيرفته شدگان نهايي از سوي سازمان سنجش آموزش كشور اعلام ميشود.

برای اطلاع از سولات مصاحبه رشته های بدون کنکور گروه پزشکی با مشاورین ما تماس بگیرید.

پذيرفته شدگان از مزاياي آموزش رايگان برخوردار مي باشند.

تسهيلات اعطايي به پذيرفته شدگان دولتي، همانند ساير پذيرفته شدگان از محل آزمون سراسري ميباشد.

ضوابط فارغ التحصيلي:

1) مدارك تحصيلي اعطايي به پذيرفته شدگان توسط دانشگاه/ دانشكده علوم پزشكي مربوطه و براي دوره هاي برگزار شده در مجتمع ها توسط دانشگاه هاي علوم پزشكي متولي مجتمع ها، صادر مي شود.

2) تعهد خدمت پذيرفته شدگان سه برابر مدت تحصيل است كه ميبايست توسط پذيرفته شدگان تعهد لازم به دانشگاه/دانشكده و يا مجتمع محل قبولي، سپرده شود( به استثناي فراگيران شهريه پرداز )

تبصره: كليه فراگيران اعم از مشمولين آموزش رايگان و شهريه پرداز موظف به گذراندن طرح لايحه نيروي انساني موضوع قانون پزشكان و پيراپزشكان مي باشند.

3) ادامه تحصيل دانش آموختگان اين رشته ها، مشروط به اتمام تمامي دوره تعهد خدمتي آنها مي باشد.

 جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکورپزشکی و پیراپزشکی سال 1403 به کانال تلگرام مابه آدرس sedayerahnama@ ملحق گردید.

 

                                                            

پرستاری بدون کنکور واقعیت یا دروغ!

سوالی که برای بسیاری از داوطلبان مطرح می شود این است که کدام یک از دانشگاه های کشور رشته پرستاری را به صورت بدون کنکور پذیرش می کنند و آیا پرستاری بدون کنکور واقعیت دارد یا خیر؟ در جواب به این سوال باید گفت که دانشگاه های دولتی هر ساله تعدادی از رشته های پیراپزشکی را به صورت بدون کنکور و با سوابق تحصیلی پذیرش می کنند که شرایط پذیرش و قبولی در این رشته ها بر مبنای سوابق تحصیلی می باشد ضمناشرایط سنی حداکثر برای خانم ها تا 25 سال و برای آقایان تا 27 سال می یاشد.

************             *************            ***************                

جهت اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی سال 1403 و اطلاع از دانشگاه های پذیرنده با تلفن ثابت منزل همه روزه (حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه) از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با شماره شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور)   تماس بگیرید. 

با توجه به شلوغ بودن خطوط در صورتی که در هنگام برقراری تماس با پیغام خطا  یا عدم دسترسی به سامانه مواجه شدید صبور باشید و چندین بار تماس بگیرید تا ارتباط شما با سامانه برقرار گردد.

 جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکورپزشکی و پیراپزشکی سال 1403  به کانال تلگرام مابه آدرس sedayerahnama@ ملحق گردید.

پذیرش بدون کنکور مامایی: در این مقاله سعی بر آن است تا در خصوص نحوه پذیرش و دانشگاه های پذیرنده رشته مامایی صحبت کنیم.رشته مامایی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه ها ارائه می گردد که برای ورود به این رشته پرطرفدار به دوشکل می توان اقدام نمود: 1-با آزمون  2- بدون آزمون

برای ورود به رشته مامایی از طریق با آزمون حتما می بایست در کنکور سراسری شرکت نموده و بر حسب رتبه مورد نیاز از دانشگاه های دولتی و آزاد انتخاب رشته نموده و وارد دانشگاه شد.سال گذشته داوطلبان با رتبه های زیر 15000 توانستند این رشته پرطرفدار را در دانشگاه های دولتی روزانه پذیرفته بشند.برای ورود از طریق با آزمون در رشته مامایی دانشگاه آزاد تا رتبه های 30000 این امکان وجود دارد.اما برای ورود به این رشته به صورت بدون کنکور می بایست به طریق زیر عمل کرد:

 

1-گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور

2-داشتن دیپلم و یا پیش دانشگاهی رشته تجربی و یا ریاضی

3-داشتن حداق معدل دیپلم و پیش دانشگاهی 15

4-اخذ 72 واحد درسی در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور و کسب معدل بالای 15

 

در صورت گدراندن 72 واحد درسی با ارائه ریز نمرات مورد تائید به وزارت بهداشت ایران مراجعه نموده و درخواست انتقالی به دانشگاه های ایران داده و بعد از محرز شدن تمام موارد ذکر شده ادامه واحدهای درسی دانشجو در پردیس های خودگردان به صورت بدون کنکور گذرانده می شود و مدرک دانشجو از ایران و از واحدهای پردیس بین الملل صادر می گردد.لازم به ذکر است که هیچکدام از واحدهای دانشگاه ازاد در سراسر ایران رشته مامایی را به صورت بدون کنکور پذیرش نمی کنند و پذیرش رشته مامایی فقط با شرایط بالا امکان پذیر می باشد.

پذیرش بدون کنکور رشته داروسازی :در این مقاله در خصوص نحوه پذیرش رشته داروسازی صحبت می کنیم.رشته داروسازی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی می باشد که هر ساله طیف وسیعی از داوطلبان را به سمت خود جذب می کند .علاقه به قبول شدن در رشته داروسازی تا اندازه ایست که خیلی از افراد سودجو با مطرح کردن خرید صندلی برای رشته های داروسازی و رشته های دیگر اقدام به فریب اکثر داوطلبان می نمایند ولی واقعیت اینجاست که واقعا چطور می توان این رشته پرطرفدار را به صورت بدون کنکور خواند و آیا رویای پذیرش بدون کنکور داروسازی واقعیت دارد یا خیر؟ همانطور که در بحث های بالا اشاره شد اصولا رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را نمی توان از ابتدا در ایران به صورت بدون کنکور خواند ولی از طرح انتقالی به دانشگاه های خارج از کشور راه برای تحصیل در این رشته هموار است.دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در خارج از ایران قادر به گذراندن 72 واحد درسی گردند به شرطی که معدل این 72 واحد گذرانده شده به بالای 15 برسد و ضمنا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آنها در ایران حداقل 16 بوده باشد می توانند از شرایط انتقالی به ایران استفاده نموده و رشته داروسازی را به صورت بدون کنکور در پردیس های خود گردان به تحصیل بپردازند و ادامه واحدهای درسی خود را در این دانشگاه ها تمام کنند و مدرک دکتری حرفه ای خود را از پردیس های خودگردان دریافت نمایند.

داروسازی بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی: خیلی از متقاضیان تحصیل رشته داروسازی به دنبال تحصیل رشته داروسازی به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند ولی رویکرد وزارت بهداشت در ایران به نحوی است که با تحصیل بدون کنکور داروسازی در ایران و در دانشگاه آزاد اسلامی مخالف می باشد و تنها راه ورود به این رشته در دانشگاه ازاد اسلامی گذر از کنکور سراسری می باشد سال گذشته داوطلبان با رتبه های زیر 3000 منطقه توانستند این رشته پرطرفدار را در دانشگاه های آزاد اسلامی با آزمون پذیرفته بشوند.

داروسازی بدون کنکور و خرید پردیس های پولی: در این مقاله در خصوص پذیرش بدون کنکور رشته داروسازی و پردیس های پولی یا پردیس های خودگران صحبت می کنیم.به راستی آیا امکان ادامه تحصیل در رشته داروسازی به صورت بدون کنکور در پردیس ها با دادن پول یا به عبارت دیگر خرید صندلی وجود دارد یا موضوعات فوق شایعاتی بیش نیست؟

در سالهای اخیر برخی از افراد با فروختن سهمیه هیات امنای دانشگاهی با قیمت های نجومی راه را برای خرید صندلی برای این رشته ها فراهم کرده اند.خرید صندکی داروسازی به اندازه ای امر طبیعی شده است که برخی از دلالان با مطرح کردن این موضوع در مراکز دانشگاهی سعی در کسب بازار و انحصاری کردن خرید صندلی برای این رشته های پرطرفدار نموده اند .این افراد مدعی هستند که هر ساله تعدادی از ظرفیت های هیات امنای دانشگاه های دولتی که مربوط به واحدهای پردیس خودگران می شود توسط دلالان در بازار ازاد با قیمت بالای 300 ملیون به فروش می رسد.حال سوال اینجاست که رویکرد وزارت علوم و سازمان سنجش نسبت به این موضوع چه بوده و چه حرکتی تاکنون در این خصوص انجام داده اند؟ و سوال بعد این است که آیا اصولا فروش صندلی های داروسازی،دندانپزشکی و پزشکی مطابق با اصل قانون اساسی در کشور می باشد؟ و اگر موضوع خرید و فروش صندلی مطابق قوانین سازمان سنجش است چرا این رشته ها به صورت مخفیانه و با قیمت گزاف به داوطلبان فروخته می شوند و چرا سازمان سنجش نظارت دقیق بر این رفتارها و عملکردها نشان نمی دهد؟

فیزیوتراپی بدون کنکور:سوالی که برای بسیاری از داوطلبان مطرح است این است که آیا رشته فیزیوتراپی به صورت بدون کنکور در ایران ارائه می گردد و اگر ارائه می شود کدام دانشگاه های ایران به صورت بدون کنکور فیزیوتراپی را می پذیرند؟ قبل از پاسخ به این سوال توجه شما را به مقاله زیر جلب می کنم :

اگر به دفترچه انتخاب رشته گروه تجربی در سایت سنجش مراجعه نمایید مشاهده خواهید کرد که فقط تعداد محدودی دانشگاه در کشور اقدام به جذب رشته فیزیوتراپی به صورت با آزمون می کنند و به جز واحدهای پردیس همه دانشگاه ها رشته فیزیوتراپی را با آزمون پذیرش می کنند.

رتبه تقریبی داوطلب که می تواند بر اساس آن در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه قبول شود رتبه 5000 می باشد لازم به ذکر است که در دانشگاه های آزاد رشته فیزیوتراپی ارائه نمی گردد و فقط دانشگاه های دولتی و آن هم در تعداد محدودی از انها این رشته ارائه می گردد که داوطلب با انتخاب رشته صحیح می تواند این رشته را در مراکز تهران تحصیل نماید.

 جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکورپزشکی و پیراپزشکی سال 1403 به کانال تلگرام مابه آدرس sedayerahnama@ ملحق گردید.

شرایط تحصیل رشته فیزیوترابی بدون کنکور در پردیس های کیش: واحدهای پردیس بین الملل به دو شکل دانشجو می پذیرند: 1-با ازمون  2-بدون ازمون

برای قبولی در رشته پرطرفدار فیزیوتراپی به صورت با ازمون می بایست در زمان انتخاب رشته به سایت سنجش مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته گروه تجربی را  دانلود نمایید و بعد از دانلود از میان کد رشته محل های موجود در دفترچه انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید.زمان اعلام نتایج رشته های با آزمون گروه پیراپزشکی هفته دوم شهریور ماه 1403 می باشد.

در پذیرش رشته بدون کنکور فیزیوتراپی که مربوط به واحدهای پردیس بین الملل می باشد دانشجویان می بایست 72 واحد درسی خود را در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور بگذرانند و به شرطی که معدل این 72 واحد درسی به بالای 15 برسد این دانشجویان می توانند درخواست انتقالی به وزارت بهداشت ایران داده و خود را به پردیس های بین الملل در ایران منتقل نمایند و ادامه واحدهای خود را در پردیس های بین الملل بگذرانند و در نهایت مدرک تحصیلی خود را از ایران دریافت نمایند.

 

 

                                                    

 

پذیرش رشته بدون کنکور دندانپزشکی: بی شک در سالهای اخیر رشته دندانپزشکی به محبوبترین و پردرامدترین رشته دانشگاهی تبدیل شده و بسیاری از داوطلبان علاقمند به تحصیل در این رشته می باشند همانطور که قبلا اشاره گردید راه ورود به دانشگاه برای این رشته از طریق کنکور سراسری در ایران بوده و چنانچه رتبه داوطلب زیر 2000 گردد می توان این رشته را در دانشگاه های ایران تحصیل نمود.اما آیا برای ورود به این رشته می توان از طریق بدون کنکور اقدام نمود ؟ تعدادی از دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت که می توان 72 واحد درسی را در آنها به صورت بدون کنکور خواند به قرار زیر هستند: دانشگاه های ترکیه،دانشگاه های آلمان،فرانسه،چک،روسیه،هند ،سوئد،دانمارک،سوییس و ...

در صورت تحصیل در هر یک از رشته های فوق می توان بعد از پایان 72 واحد به ایران انتقالی گرفت و اگر هم کسی مایل به انتقالی نباشد می توانند تمام واحدهای درسی خود را در این کشورها بخواند و مدرک خود را از خارج از کشور دریافت نماید.

 

جهت اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی سال 1403 و اطلاع از دانشگاه های پذیرنده با تلفن ثابت منزل همه روزه (حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه) از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با شماره شماره  9099071290 (تماس از سراسر کشور)  تماس بگیرید. 

 جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکورپزشکی و پیراپزشکی سال 1403 به کانال تلگرام مابه آدرس sedayerahnama@ ملحق گردید.

 

نوشتن دیدگاه


ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.