• 1
  • 1

زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 1402

زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 1402

....................

                                سامانه صدای راهنما

               برقراری تماس از ساعت 8 صبح تا ساعت12 شب

                           حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه

 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام ازمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402 با مشاوران ما از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با تلفن ثابت منزل با شماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)تماس حاصل فرمایید.برقراری تماس با شماره قید شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و قابل شماره گیری با موبایل نمی باشد.

 

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402:

 ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. از جمله شرایط عمومی آن می توان به شرایط سنی داوطلبان اشاره کرد به طوریکه شرایط سنی برای مقاطع کاردانی ،کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت می باشد. شرایط اختصاصی نیز متناسب با رشته تعیین می گردد و شامل مصاحبه‌ و معاینات پزشکی می باشد و در نهایت نیز گزینش انجام خواهد گرفت. ضمنا پذیرش به صورت بومی پذیری انجام می شود یعنی به تناسب شرایط هر استان دامنه‌ پذیرش صورت خواهد گرفت و در دامنه پذیرش چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش باشد. متقاضیان بایستی یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب نمایند. در رابطه با میزان تاثیر سهمیه در این آزمون نیز باید بگوییم که برای اقشار مختلف متفاوت می باشد که با تماس با مشاوران مرکز مشاوره صدای راهنما در جریان جزئیات مربوطه قرار خواهید گرفت.

  ” ضمنا ۴۰ درصد جذب نیرو در مقاطع ابتدایی و ۶۰ درصد جذب نیرو در سایر رشته های نظری، پایه و فنی انجام خواهد شد. “

 

رشته های مورد پذیرش و منابع سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402:

رشته های مورد پذیرش آموزش و پرورش در سال 1402 شامل پاره ای از رشته های علوم انسانی ، علوم پایه و فنی مهندسی و هنر می باشد که برای اطلاع از لیست رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش با مشاوران مرکز مشاوره صدای راهنما تماس حاصل فرمایید.

 

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 عبارتنداز :

 

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.
کلیه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (۱ )طراحی خواهد شد. ضمنا یک سوم نمره منفی به ازای هر سوال غلط در نظر گرفته خواهد شد.

جهت اطلاع از لیست دروس عمومی و منابع مورد نیاز جهت ازمون استخدامی اموزش و پرورش با مشاوران ما از ساعت 8 صبح تا ساعت 1 شب تماس حاصل فرمایید.

 

آزمون تخصصی:

-کلیه دروس عمومی و تخصصی باضریب یک محاسبه و اعمال خواهندشد.

-آزمون به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

– اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

تذکر مهم: سوال های حیطه های تخصصی آزمون براساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوشه های شغلی یا مشاغل مورد نظر خواهد بود.

 

توجه مهم: جهت دریافت نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سالهای قبل با مشاوران ما با تلفن ثابت منزل با شماره 9099071290(تماس از سراسر کشور) تماس حاصل فرمایید.

 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402:

 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی اموزش و پرورش از 30 دی ماه 1402 آغاز می گردد و به مدت محدود ادامه خواهد داشت لذا این ازمون در فروردین ماه 1402 در سراسر ایران برگزار می گردد و زمان اعلام نتایج نهایی این ازمون اواخر اردیبهشت ماه سال 1402 خواهد بود.

 

جهت ثبت نام در آزمون استخدامی سال 1402 می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با تلفن ثابت منزل شماره  9099071290 ( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید. 

 

با توجه به شلوغ بودن خطوط در صورتی که در هنگام برقراری تماس با پیغام خطا  یا عدم دسترسی به سامانه مواجه شدید صبور باشید و چندین بار تماس بگیرید تا ارتباط شما با سامانه برقرار گردد.

شرایط و ضوابط جذب 15 هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی اعلام شد.آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت نام برای پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از 30 دی ماه 1402 آغاز می شود. در این آزمون 9 دستگاه اجرایی شامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان اوقاف و امور خیریه استخدام می کنند. 

در این آزمون 18 هزار و 207 نفر استخدام خواهند شد که 15 هزار نفر در آموزش و پرورش جذب می شوند. زمان اغاز ثبت نام برای استخدامی اموزش و پرورش از 30 دی ماه 1402 می باشد .

 

جهت ثبت نام می توانید با کارشناسان ما با تلفن ثابت منزل با شماره 9099071290 از ساعت 8 صبح تا ساعت 24  با ما در ارتباط باشید . 

 

ضوابط استخدام در وزارت آموزش و پرورش بدین شرح اعلام شده است:

 

  دوره یک ساله مهارت آموزی: این دوره حاوی مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اجرا می شود.

امتیازات و سهمیه های قانونی: سهمیه های استخدامی استان های ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کرمان به نیروهای بومی هر یک از استانهای مورد نظر اختصاص دارد. 

در این استان ها در صورت کسب حدنصاب داوطلبان، افراد بومی شهرستان با ضریب 1.4 و داوطلبان سایر شهرستان های استان با ضریب 1.2 در هر یک آزمونهای کتبی و مصاحبه استخدامی، محاسبه خواهد شد. 

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام ازمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402 با مشاوران ما از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با تلفن ثابت منزل با شماره  9099071290(تماس از سراسر کشور)تماس حاصل فرمایید.برقراری تماس با شماره قید شده فقط با تلفن ثابت منزل امکان پذیر است و قابل شماره گیری با موبایل نمی باشد.

 

شرایط و ضوابط دوره یک ساله مهارت آموزی: 

به استناد مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان (رشته های شغلی دبیر، آموزگار) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته های شغلی هنرآموز و استادکار) هستند. 

تمام پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در این دوره است. بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب است و چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول دوره برگزاری یک ساله مهارت آموزی از اداره تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام کند. 

شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یک ساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت های عمومی توسط گزینش از سوی دانشگاه های مجری دوره یک ساله مهارت آموزی اعلام خواهد شد و رعایت ضوابط اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مذکور الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی هنرآموز و استادکار جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره یک ساله مهارت آموزی باید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اقدام کند. 

تغییر محل تحصیل با موافقت مبدأ و مقصد و صرفا در صورت وجود رشته شغلی با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

مهارت آموزان موقع ثبت نام در مراکز مجری دوره یک ساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن و آی سی دی ال هستند. در غیر این صورت باید تعهد کنند که قبل از آزمون جامع دوره یک ساله مهارت آموزی مدارک را ارائه کنند. 

دانشگاه های مجری دوره مهرت آموزی مسئولیتی در برابر اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند و در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه وجود دارد. 

 

جهت ثبت نام در آزمون استخدامی سال 1402 می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با تلفن ثابت منزل شماره  9099071290( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید. 

 

شرایط استخدام آموزش و پرورش سال 1402 :

شرایط عمومی به روز شده در اردیبهشت ماه نود و هفت، به شرح  زیر  است:

  • متقاضی، تابعیت ایران داشته باشد.
  • متقاضی، معتقد به دبین مبین اسلامی یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی باشد.
  • متقاضی، التزام عملی به قانون اساسی داشته باشد.
  • دارای کارت معافیت دائم یا انجام خدمت دوره ضرورت
  • داشتن کارت ملی جدید.
  • دارا بودن از سلامت جسمی و روانی بر اساس استاندارد های موجود.
  • نداشتن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • عدم سابقه کیفری و محکومیت جزایی موثر (دریافت گواهی عدم سوء پیشینه)
  • نداشتن ممنوعیت استخدامی در مراکز دولتی بر اساس آرا مراجع قضایی
  • داوطلب نباید مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی باشد.
  • داوطلب استخدام، در زمان معرفی به گزینش برای سیر فرآیند جذب، نباید نیروی استخدامی رسمی یا پیمانی دستگاه های اجرایی باشد.
  • شرط سنی گفته شده در بالا رعایت شود.

چه کسانی از معافیت شرط سنی در استخدام آموزش و پرورش برخوردارند؟

اگر شرایط زیر را دارید، از قانون اصلاح حداکثر سن داوطلب استخدام در این وزارت خانه، معاف هستید. مشروط به این که بتوانید، ادله و مستندات لازم را ارائه کنید.

  • کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بیست و پنج درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که ۱۲ ماه و بالا تر، سابقه  اسارت دارند،
  • رزمندگانی که شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.
  • خانواده معظم شهدا تا میزان ۵ سال، از معافیت برخوردارند. منظور از خانواده، صرفا: پدر، مادر، خواهر و برادر است و اقوام شهید را شامل نمی شود. یعنی اگر پسر برادر شهید هستید، از معافیت سنی  برخوردار نخواهید بود.
  • مدت زمانی که در خدمت مقدس سربازی (مدت ضرورت ۱۸ تا ۲۴ ماهه) مشغول بودید، به حداکثر سن شما اضافه می شود. یعنی اگر کارشناسی ارشد دارید و ۴۲ سال سن، اما ۲ سال خدمت ضرورت دارید، مازاد سنی شما قابل قبول  است.
  • اگر در شرکت ها و سازمان های دولتی که از بودجه عمومی  استفاده می کنید، به صورت غیر رسمی و تمام وقت مشغول به کار شده اید، این مدت اشتغال، از شرط سنی شما کم می شود.  یعنی اگر  مدرک دکتری دارید و سن شما ۴۹ سال است و ۴ سال سابقه  خدمت غیر رسمی در مراکز دولتی دارید، ۴ سال مازاد سنی شما، قابل  قبول  خواهد بود.
  •  
  • جهت ثبت نام در آزمون استخدامی سال 1402 می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با تلفن ثابت منزل شماره  9099071290( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید. 
  •  

شرایط  اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش سال 1402

  • پذیرش در آزمون استخدامی
  •  
  • گذراندن موفقیت آمیز دوره یک ساله مهارت آموزی شامل دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی است که برای دانش اموختگان دانشگاهی و حوزوی، برنامه های خاصی دارد.
  • ۱۱ استان در سال 1402، سهیمه مناطق دارند و به قولی، سهیمه گزینش بومی دارند: ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه  و بویر احمد، هرمزگان و کرمان. اگر بومی این مناطق هستید، با ضریب ۱.۴، درصدهای شما در آزمون کتبی (عمومی  و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، لحاظ خواهد شد.
  • دوره یک ساله مهارت آموزش  در دانشگاه فرهنگیان برای رشته های دبیر و آموزگاری است و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجانی برای رشته های هنز آموزی و استاد کاری  است. برای آشنایی با نحوه ثبت نام پس از پذیرش در آزمون استخدامی، به سایت های هر یک مراجعه کنید.
  • دوره یک ساله مهارت آموزی، سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد. شرط استخدامی است فقط.
  • هیچ حقوقی به دانشجویان دوره مهارت آموزی یک ساله  پرداخت نمی شود.
  • آزمون جامع دوره یک ساله مهارت آموزی، شرط صدور حکم استخدام است.
  • کلیه متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، باید مدرک ICDL و روخوانی و روانخوانی قرآن مجید ارائه کنند.
  • صدور حکم استخدام در آموزش و پرورش، منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
  • ضوابط ثبت نام در دوره یکساله  مهارت اموزی در سال 1402، پس از قبولی نهایی و تایید صلاحیت های عمومی توسط گزینس، از  سوی دانشگاه های مجری دوره یک ساله مهارت آموزی اعلام می شود.
  • ارائه رونوشت برابر اصل تعهد محضری به دانشگاه مجری دوره ۱ ساله مهارت آموزی الزامی خواهد بود.
  •  

شرایط پزشکی استخدام در آموزش و پرورش سال 1402

بر اساس  مصوبه مجلس  در سال ۹۵،  متقاضیان  استخدام در آموزش و پرورش، باید شرایط جسمی خاصی داشته باشند:

  • بیماری چشمی نداشته باشند. داشتن عینک، اشکال ندارد.
  • متقاضی، بیماری چشمی غیر قابل درمان نداشته باشد.
  • متقاضی، بیماری نیستاگموس نداشته باشد.
  • قرنیه دو چشم متقاضی، ضایعات غیر قابل درمان نداشته باشد.
  • کور رنگی برای رشته های هنری، مجاز نیست. برای سایر رشته ها، منعی ندارد.
  • داشتن نابینایی در یک چشم، ممنوعیت استخدام دارد.
  • قدرت شنوایی داوطلب استخدام، نباید کم تر از چهل DB (دسی بل) باشد.
  • انجام آزمایشگان پاراکلینیکی توسط متقاضی استخدام، الزامی است و باید نتایج، به امور اداری اداره کل استان ها تسلیم شود.

متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، باید در محل تعیین شده اشتغال به خدمت. حاضر شوند. داشتن مدرک کاردانی برای مشاغل استاد کاری، الزامی  است. تعهد کتبی ۱۰ ساله محضری پیش از اغاز دوره مهارت آموزی، الزامی است.

 

نحوه مصاحبه حضوری و مشاوره قبولی در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402:

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از امتحان کتبی، کسانی که پذیرفته می شوند، می بایست برای مصاحبه حضوری آماده شوند. مصاحبه حضوری نقش بسیار مهمی در استخدام نهایی آموزش و پرورش دارد. از این رو آمادگی برای مصاحبه حضوری و اطلاع از نوع سؤالات شفاهی کمک بسیاری به متقاضیان می کند. بدین منظور برای اطلاع از سؤالات شفاهی و نحوه مصاحبه به منظور افزایش شانس قبولی با کارشناسان مرکز تماس بگیرید.

 

جهت ثبت نام در آزمون استخدامی سال 1402 می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب با تلفن ثابت منزل شماره  9099071290( تماس از سراسر کشور) تماس بگیرید. 

 

با توجه به شلوغ بودن خطوط در صورتی که در هنگام برقراری تماس با پیغام خطا  یا عدم دسترسی به سامانه مواجه شدید صبور باشید و چندین بار تماس بگیرید تا ارتباط شما با سامانه برقرار گردد.

 

نوشتن دیدگاه


ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.