• 1
  • 1

طول دوره تحصیل و حداقل نمره قبولی و شرایط مشروطی در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره مدتی است که دانشجو باید دروس تعیین شده در این دوره را با پایان نامه بر اساس مقررات مربوط به اتمام برساند.طول دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 سال است.

تبصره:کمیته تحصیلات تکمیلی می تواند در صورت لزوم و بر حسب مورد، یک و حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی به طول دوره دانشجو اضافه کند.

تبصره:چنانچه موسسه نتواند حداقل واحدهای درسی را در نیمسال تحصیلی ارائه دهد ،به نسبت کسر واحدهای ارائه شده،به طول دوره دانشجو افزوده می شود.در هر صورت طول دوره تحصیل نباید از سه سال تجاوز نماید.

.................................................

حداقل نمره قبولی در هر درس اعم از دروس دوره و دروس جبرانی در دوره کارشناسی ارشد ،12 می باشد.

تبصره:اگر نمره دانشجو در یک درس انتخابی کمتر از 12 باشد ،می تواند با موافقت استاد راهنما به جای آن درس ،درس دیگری را انتخاب نماید.

تبصره:در مواردی که ارزشیابی دانشجو در یک درس موکول به فعالیتهایی باشد که با تشخیص استاد مربوط انجام آن در طول یک نیمسال تحصیلی ممکن نیست،نمره دانشجو در آن درس ناتمام محسوب می شود.در این صورت باید نمره دانشجو در این درس،حداکثر تا پایان نیمسال تحصیلی بعد،توسط استاد ذیربط به نمره قطعی تبدیل و در کارنامه وی ثبت شود.

میانگین نمران دروس دانشجو در دوره کارشناسی ارشد،در هر نیمسال تحصیلی نباید از 14 کمتر باشد.اگر میانگین نمرات دانشجو در دو نیمسال تحصیلی کمتر از 14 باشد،آن دانشجو از ادامه تحصیل محروم می شود.

تبصره:نمره دروس پیشنیاز یا جبرانی در کارنامه دانشجو جداگانه ثبت می شود اما در احتساب میانگین نمرات نیمسال تحصیلی و میانگین کل نمرات دانشجو منظور نمی شود.

میانگین کل نمرات دانشجو در پایان دوره نباید از 14 کمتر باشد.در غیر این صورت فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد شناخته نمی شود.

تبصره:دانشجویی که پس از گذراندن کلیه واحدهای درسی دوره،میانگین کل نمرات او از 14 کمتر باشد در صورتی که حداکثر مدت مجاز تحصیل وی به پایان نرسیده باشد،می تواند تا 16 واحد از دروسی را که در آنها نمره کمتر از 14 گرفته است ،فقط در یک نیمسال تحصیلی تکرار کند و در صورت جبران کمبود میانگین کل،فارغ التحصیل شود.دانشجویانی که به هر دلیل نتوانند از این فرصت استفاده کنند از ادامه تحصیل محروم مانده و مدرکی دریافت نمی کنند.

.........................................

"سامانه صدای راهنما"

 مشاوره دهنده تخصصی کارشناسی ارشد ناپیوسته

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071290  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

.........................................................

جهت اطلاع از آیین نامه کامل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، با مشاوران صدای راهنما تماس بگیرید.

.......................................................

توجه:در صورت شنیدن پیغام خطا و یا عدم برقراری ارتباط به علت شلوغی خطوط، کمی صبر نموده و مجددا تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه


ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.