• 1
  • 1

قوانین مربوط به پایان نامه و انتخاب استاد راهنما در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

قوانین مربوط به پایان نامه و انتخاب استاد راهنما در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

.......................................

تهیه پایان نامه آخرین بخش دوره کارشناسی ارشد است که طی آن دانشجو موظف است در یک زمینه مربوط به رشته تحصیلی خود زیر نظر استاد راهنما به تحقیق بپردازد.استاد راهنما به پیشنهاد دانشجو و موافقت استاد و تائید کمیته تحصیلات تکمیلی از اعضای هیات علمی موسسه یا خارج از موسسه با حداقل مرتبه استاد یاری تعیین می گردد.

تبصره:چنانچه استاد راهنما خارج از موسسه آموزش عالی انتخاب شود به جای شرط استادیاری، داشتن مدرک دکتری الزامی است.

تبصره:در رشته هایی که استادیار به تعداد کافی وجود ندارد ،استاد راهنما را می توان با تائید کمیته تحصیلات تکمیلی از بین مربیان برجسته موسسه و دارای حداقل 10 سال سابقه کار مفید آموزشی و پژوهشی انتخاب کرد.

دانشجو موظف است پس از پایان نیمسال اول و قبل از شروع نیمسال سوم تحصیلی موضوع پایان نامه خود را با نظر استاد راهنما انتخاب کند.موضوع پایان نامه پس از تایید کمیته تحصیلات تکمیلی قطعیت می یابد.

استاد مشاور به پیشنهاد استاد راهنما و پس از تایید کمیته تحصیلات تکمیلی از بین اعضای هیات علمی یا متخصصان و محققان مربوط انتخاب می شود.

ارزشیابی پایان نامه در جلسه دفاعیه توسط هیات داوران،متشکل از استاد راهنما و حداقل یک نفر نماینده کمیته تحصیلات تکمیلی و دو نفر از بین اعضای هیات علمی یا متخصصان و محققان داخل یا خارج موسسه صورت می گیرد.

پایان نامه توسط هیات داوران در 5 درجه ارزشیابی شده و به هر درجه نمره ای تعلق می گیرد و این نمره در میانگین کل نمرات دانشجو محاسبه می شود.

نمره از 18 تا 20 :عالی

نمره از 16 تا 18 :بسیار خوب

نمره از 14 تا 16:خوب

نمره از 12 تا 14 :قابل قبول

نمره کمتر از 12:غیر قابل قبول

........................................................

دانشجو پس از انتخاب پایان نامه تا زمانی که آنرا به پایان نرسانده موظف است بر اساس تقویم دانشگاهی در نیمسال های بعد نیز برای آن ثبت نام نماید.چنانچه در مواردی ،پایان نامه از سوی دانشجو ارائه شده،لیکن به علتی دفاع از آن از طرف استاد راهنمای مربوط،گروه آموزشی و یا و واحد دانشگاهی ذیربط با تاخیر انجام پذیرد و یا به نیمسال بعد موکول گردد،نیاز به ثبت نام مجدد از سوی دانشجو نمی باشد.در این حال نمره پایان نامه در آخرین نیمسال تحصیلی وارد کارنامه دانشجو می شود و در میانگین نمرات او منظور خواهد شد.

در صورتی که پایان نامه از نظر هیات داوران غیر قابل قبول تشخیص داده شود ،دانشجو می تواند در مدتی که از حداکثر مدت مجاز تحصیل وی تجاوز نکند،پایان نامه خود را کامل و باردیگر در زمانی که هیات داوران تعیین می کنند از آن دفاع نماید.

دانشجویانی که در فرصت تعیین شده نتوانند از پایان نامه خود با موفقیت دفاع کنند از تحصیل محروم شده و مدرکی دریافت نمی کنند.

تبصره:اعطای گواهی گذراندن واحدهای درسی دوره به دانشجویی که به هر دلیل از ادامه تحصیل باز می ماند،حسب درخواست دانشجو بلامانع است.

نوشتن دیدگاه


ورود به سایت

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.